Propietat intel·lectual a l'era digital

Internet, Programari Lliure, Cultura Lliure
Santiago Benejam Torres
21 de juliol de 2011
Xerrada per al PSM

Index

Taula de continguts
Index >
Llicència >
1 Introducció. >
2 Cultura lliure. >
3 Conclusions. >

Llicència

Santiago Benejam Torres
image: 6_home_sbenejam_Documents_XerradaPSM_cc_by-nc-sa_eu_petit.png
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 3.0 Espanya de Creative Commons.
Aquests documents s'han editat amb LyX, LaTeX i altre programari lliure.

Introducció.

1.1 Propietat intel·lectual.

Propietat intel·lectual

1.2 Lleis de la propietat intel·lectual

Lleis de la propietat intel·lectual

1.3 Entitats de gestió

Entitats de gestió

1.4 Industria del entreteniment.

Industria del entreteniment

1.5 Conseqüències

Conseqüències

Drets d'autor ideals

Cultura lliure.

Cultura Lliure

2.1 Eines per la cultura lliure.

Eines per la cultura lliure

2.2 Internet

Internet.

2.3 Programari Lliure.

Programari Lliure.

En general, es pot dir que un programa és lliure si permet les quatre llibertats definides per la Free Software Foundation:
En Informàtica, codi font es refereix a una sèrie d'instruccions escrites en algun llenguatge de programació llegible per l'home. Que un cop compilat o executat fa que un ordinador funcioni o un programa faixi el que el seu autor va programar.

Avantatges del Programari Lliure.

Programari Lliure - Programari privatiu.

2.4 Creative Commons

Creative Commons

Principis i restriccions

Amb la combinació de diferents principis i restriccions, les llicències autoritzen certs usos lliurement definits pels autors. Les combinacions es generen al voltant de quatre condicions bàsiques:

Llicències

Combinant les condicions obtenim les següents sis llicències:

Conclusions.

3.1 Reflexions i exemples.

Reflexions

Exemples

3.2 Recomanacions.

Per llegir.

Enllaços